Grayling 'Europees Bureau van het jaar 2011'

Het wereldwijde communicatieadviesbureau Grayling ontving afgelopen donderdag de award voor ‘Bureau van het Jaar’ bij de European Excellence Awards 2011 in Amsterdam

12 DECEMBER 2011, AMSTERDAM
Samenvatting
Het wereldwijde communicatieadviesbureau Grayling ontving afgelopen donderdag de award voor ‘Bureau van het Jaar’ bij de European Excellence Awards 2011 in Amsterdam. Daarnaast won Grayling ook in de categorie Sport en Lifestyle voor de Cuprinol-campagne van Grayling UK voor AkzoNobel en in de categorie Digitaal voor de campagne van Grayling Zweden voor geldautomatenexploitant Kontanten. Grayling was genomineerd in zeven categorieën.

De winnende ‘Blog of the Year’-campagne voor de Zweedse geldautomatenexploitant Kontanten, werd gehouden ter ondersteuning van de Zweedse kankervereniging. Door geldautomaten te gebruiken als een nieuwe manier om blogs te posten, verwierf de campagne een publiek van één op de drie Zweden en droeg deze bij aan een toename van het aantal opnames bij geldautomaten.

Grayling UK won zijn tweede award dit jaar voor zijn werk voor het hout onderhoudsmerk Cuprinol van AkzoNobel. Het doel van de campagne was om de doelgroep van mannelijke huizenbezitters van 30+ jaar te overtuigen van het belang van goed onderhoud van hout. Door een nationale wedstrijd op te zetten voor het ‘Schuurtje van het Jaar’ wist de campagne op een speelse manier de doelgroep te bereiken. Er werden meer dan 300 artikelen gewijd aan de campagne en het merk Cuprinol wist naast de specialistische media ook een plek te veroveren op de nationale media-agenda en in het bewustzijn van de mannelijke bevolking.

Naast de gewonnen awards, was Grayling ook finalist in de categorie Technologie en Consumentenelektronica voor zijn werk voor Pricerunner, in de categorie Telecommunicatie voor Telenor, in de categorie Ecologie en Milieu voor zijn werk voor APCOR (de Portugese kurkvereniging) en voor zijn werk voor de Economist Intelligence Unit (EIU) in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Holcim Hungária, een klant van Grayling, kreeg bovendien een award voor zijn promotie van duurzaam bouwen ten behoeve van de volgende generatie, een campagne die werd uitgevoerd in samenwerking met Grayling.

Na de award uitreiking zei Michael Murphy, Global CEO van Grayling: “Ik ben opgetogen over ons succes bij de European Excellence Awards dit jaar. De lof gaat naar alle Grayling-teams en onze geweldige klanten, zonder hen zouden deze awards niet mogelijk  zijn geweest. De verkiezing tot ‘Europees Bureau van het Jaar’ is de kers op de taart en laat zien dat we binnen twee jaar na het opzetten van het nieuwe Grayling een sterke speler zijn in de wereldwijde communicatiesector.”

De vijfde jaarlijkse European Excellence Awards werden op donderdag 8 december gehouden in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Contactpersonen
Over Grayling Netherlands

Grayling is een toonaangevend, wereldwijd opererend PR-adviesbureau.
Grayling heeft 70 vestigingen in meer dan 40 landen in Europa, de Verenigde Staten, het Midden-Oosten en het Azië.

Belangrijke sectoren waarin het bureau actief is zijn energie, milieu, industrie; gezondheid en farmaceutica; financiële en professionele diensten; technologie, media en telecommunicatie; consumentenmerken, overheid en publieke sector.

www.grayling.nl

berichten