D-Link kondigt ‘s werelds eerste Thread-gecertificeerde Border Router aan

D-Link’s DSH-G300-TBR met Silicon Lab’s multiprotocol Wireless Gecko SoC is de eerste Built on Thread-gecertificeerde Border Router

289589 dsh g300 a120af original 1536579949

DSH-G300-TBR Thread Certified Border Router

10 september 2018 - Amsterdam D-Link en Silicon Labs kondigen vandaag aan dat de DSH-G300-TBR Thread Border Router de Thread specification compliance en interoperabiltity tests heeft gehaald en daarom ’s werelds eerste ‘Built on Thread’-gecertificeerde border router genoemd mag worden.

Thread’s mesh technologie zorgt ervoor dat de DSH-G300-TBR veilig en betrouwbaar contact maakt met het Internet en daarnaast ook contact maakt met een groot aantal smart home producten als deel van een self-healing mesh netwerk. Hierdoor verhoogt de netwerkbetrouwbaarheid terwijl de energieconsumptie tot een minimum beperkt blijft.

Over de DSH-G300-TBR

D-Link’s Thread Border Router bevat Silicon Lab’s multiprotocol Wireless Gecko SoC. Deze SoC ondersteunt Thread, Zigbee, Bluetooth 5, Bluetooth Mesh en gepatenteerde protocollen.

De DSH-G300-TBR biedt eenvoudige IP-bridging tussen het mesh network en het internet en biedt veiligheid op netwerk- en applicatieniveau.

“D-Link en Silicon Labs zijn met de Thread-certified border router echte pioniers in de smart home industrie,” aldus Kevin Wen, President van D-Link Europa. “We willen Thread’s krachtige mesh technologie doortrekken en meer thread-gecertificeerde oplossingen aanbieden om IoT integratie en automatisering in smart homes sneller te realiseren.”

“Wij prijzen D-Link voor het behalen van deze belangrijke IoT mijlpaal door ’s werelds eerste ‘Built on Thread’-gecertificeerde border router te introduceren,” zegt Daniel Cooley, senior vice-president and Head Strategy Officer voor Silicon Labs. “D-Link is een bewezen voortrekker met veilige connectivity producten en we zijn blij dat D-Link onze baanbrekende wireless Gecko technologie kan toepassen om oplossingen voor verschillende markten en applicaties mogelijk te maken.”

The DSH-G300-TBR zal gedemonstreerd worden tijdens de volgende Thread Group members meeting in München op 16 tot en met 18 Oktober 2018. Voor meer informatie, kijk op: https://www.threadgroup.org