Met de ontwikkeling van een full-frame systeemcamera van de volgende generatie en NIKKOR-objectieven met een nieuwe vatting streeft Nikon naar een nieuwe dimensie in optische prestaties

Amsterdam, 25 juli 2018: Nikon kondigt vol trots de ontwikkeling van een full-frame FX-formaat Nikon-systeemcamera en NIKKOR-objectieven met een nieuwe vatting aan.

De systeemcamera en NIKKOR-objectieven die in ontwikkeling zijn, maken het door het gebruik van een nieuwe vatting mogelijk om te streven naar een nieuwe dimensie in optische prestaties. De systeemcamera is het resultaat van Nikon's in meer dan een eeuw tijd opgebouwde geavanceerde optische mogelijkheden en productieprocessen en van superieure beeldverwerkingstechnologie. De expertise die Nikon tijdens de ontwikkeling van de digitale SLR-camera's heeft verworven, heeft ook een essentiële bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van deze nieuwe systeemcamera.

Dankzij deze nieuwe systeemcamera en NIKKOR-objectieven bieden wij de fotografen de mogelijkheid om beelden te maken van een veel betere kwaliteit dan tot nu toe mogelijk was.

Bovendien wordt voor de nieuwe systeemcamera een nieuwe vattingadapter ontwikkeld. Deze adapter dient voor de NIKKOR-objectieven met F-vatting die deel uitmaken van het digitale SLR-systeem van Nikon, zodat fotografen meer keuzemogelijkheden hebben.

Met de introductie van de nieuwe systeemcamera en met de voortgezette ontwikkeling van digitale SLR-camera's van Nikon handhaaft het bedrijf zijn toonaangevende positie binnen de fotografiewereld doordat de consument de keuzemogelijkheid heeft om te genieten van de unieke waarden van beide systemen.

Speciaal materiaal met betrekking tot dit product kan worden bekeken via onderstaande URL. Binnenkort volgt meer materiaal.

Meer details, zoals de introductiedatum en de adviesprijs, worden op een later datum bekendgemaakt.