OpenTable introduceert Business Intelligence Suite voor GuestCenter

Maak van een eerste bezoeker een stamgast met behulp van nieuwe analyses die restaurants helpen om meer gasten te plaatsen en gastvrijheid te personaliseren.

Amsterdam, 22 mei 2018 - OpenTable, –de wereldleider in online restaurant reserveringen en onderdeel van Booking Holdings, Inc. (NASDAQ:BKNG), heeft vandaag een business intelligence-suite aangekondigd voor het restaurantmanagementproduct GuestCenter. De nieuwe suite geeft restaurants de tools en inzichten die ze nodig hebben om meer gasten te plaatsen, om de reserveringsgewoonten en voorkeuren van hun gasten beter te begrijpen en om de gastvrijheid te personaliseren.

"Ons doel is om restaurants de inzichten te geven die ze nodig hebben om weloverwogen beslissingen te nemen die van invloed zijn op hun bedrijf," Prasad Gune, OpenTable SVP of Product. "De Business Intelligence-suite biedt in één oogopslag dashboards die zowel prestaties uit het verleden als trendanalyses laten zien, waardoor restaurants hun activiteiten kunnen beheren, hun personeelsplanning kunnen aanpassen en hun marketinginspanningen kunnen afstemmen - alles in realtime".

280547 gcr suite existing 6e97c2 original 1526974010

Het Business Intelligence-pakket biedt inzichten en aanbevelingen om restaurants te helpen groeien:

● Bezettingsanalyse: analyseert de maandelijkse en jaarlijkse bezetting uit het verleden om bezettingsgraad te berekenen en de vraag te voorspellen.

● Turn Time Optimalisatie: onthult kansen om shifts te optimaliseren en zo drukke diensten te maximaliseren en meer gasten te plaatsen.

● Inzichten Reserveringen: analyseert reserveringsgegevens om inzicht te geven in waar gasten vandaan komen.

● Inzichten Verwijzingen: inzicht in verwijzingen, conciërgerelaties en reserveringen, waardoor restaurants inzicht krijgen in wie het bedrijf doorverwijst en het aantal gasten dat ze naar het restaurant sturen.

● Eigenaar-app: biedt een snelle analyse van de prestaties van het bedrijf op maandelijkse en ploegbasis, waardoor restauranthouders de kennis hebben die ze nodig hebben om weloverwogen en strategische beslissingen te nemen.

● Maandelijkse Zakelijke Rapporten: deelt bruikbare inzichten voor drukke eigenaren en managers, zodat belanghebbenden op de hoogte blijven met de beste rapportage.

"De gegevens en inzichten die OpenTable ons via GuestCenter ter beschikking stelt, geven ons meer controle en flexibiliteit waardoor we de inkomsten kunnen verhogen en bovendien bijdragen aan een positieve ervaring voor onze gasten", zegt Hetal Shah, eigenaar van het restaurant August (1 ) Vijf in San Fransisco. "Op basis van de data kunnen we de shifts voor elke ploeg aanpassen en zo meer reserveringen plaatsen, meer specifieke tafel indelingen toevoegen om ervoor te zorgen dat de vraag aan het aanbod voldoet en onze algehele reserveringsstroom verbeteren. Door toegang te hebben tot het diepe analyseniveau en de rapportage mogelijkheden in GuestCenter, zijn we echt in staat om elke dienst te evalueren en te bepalen waar er kansen zijn om inkomsten te genereren en betere gastvrijheid te bieden. "

Additionele analyses zullen de komende maanden worden uitgerold.Deze aanvullende rapporten helpen restaurants nog beter te begrijpen waar hun gasten vandaan komen en hoe ze deze in blijvende stamgasten kunnen veranderen.Ga naar de website voor meer informatie over de Business Intelligence-suite voor GuestCenter of bekijk de video hier.

Over OpenTable:

OpenTable, onderdeel van Booking Holdings, Inc. (NASDAQ: BKNG), is ’s werelds grootste leider in online restaurant reserveringen, met het plaatsen van meer dan 25 miljoen gasten per maand via online reserveringen bij meer dan 45.000 restaurants. Het OpenTable netwerk verbindt restaurants met gasten, helpt gasten bij het ontdekken en reserveren van de perfecte tafel en helpt restaurants bij het leveren van gastvrijheid om gasten terug te laten komen. OpenTable helpt gasten om te zien welke restaurants beschikbare tafels hebben, bij het selecteren van restaurants op basis van geverifieerde recensies, menu’s, andere hulpvolle informatie en een makkelijke reservering. Naast de website en mobiele app, regelt OpenTable online reserveringen voor bijna 600 partners, inclusief veel populaire wereldwijde merken. OpenTable geeft restaurants de optie om het reserveringsboek te beheren en  het het service level te verhogen. Sinds het ontstaan in 1998, heeft OpenTable 1.5 miljard gasten wereldwijd via online reserveringen geholpen. OpenTable heeft een hoofdkantoor in San Francisco en heeft reserveerbare restaurants in meer dan 20 landen, inclusief Australië, Canada, Duitsland, Ierland, Japan, Mexico, Nederland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Restaurants zijn beschikbaar voor reserveringen in Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Japans en Spaans.