OpenTable voorziet in on-the-go en last-minute reserveringen met nieuw en dynamisch design van de app.

De nieuwe beleving van het startscherm maakt het makkelijker voor gasten om de dichtstbijzijnde en beschikbare restaurants te vinden en deze te reserveren. Ontdek bovendien nieuwe plekken door middel van gepersonaliseerde aanraders van experts.

279190 dutch%20 %20book%20tab%20iphone 849adf original 1525331945

Amsterdam, 3 mei 2018 – OpenTable, de wereldleider in online restaurant reserveringen en onderdeel van Booking Holdings, Inc. (NASDAQ:BKNG), kondigt vandaag de lancering van het nieuwe app design aan. Deze maakt het nog makkelijker voor gasten om restaurants te reserveren en te ontdekken met de app.

Het dynamische nieuwe startscherm heeft 2 functies: Reserveren en Ontdekken. De functie Reserveren laat verschillende restaurantopties zien gebaseerd op de huidige locatie van de gast, tijd van de dag en de beschikbaarheid van het restaurant op basis van een nieuw ‘nu en dichtbij’ kaart layout – ideaal voor de on-the-go of reizende gast, zoekend naar het perfecte restaurant. Het tabblad Ontdekken biedt de gast een gepersonaliseerd overzicht van restaurants gebaseerd op hun unieke diner geschiedenis en voorkeuren.

“Vandaag de dag wil iedereen alles on-demand, en de keuze voor een restaurant is hier geen uitzondering op.” aldus Prasad Gune, SVP of Product, OpenTable. “We hebben data van alle diner reserveringen bekeken en zagen een enorme groei in het aantal gasten die op zoek zijn naar restaurants om direct te gaan eten. Gebaseerd op deze gegevens, hebben we onze app een nieuw design gegeven zodat we aan de wensen van de gasten kunnen voldoen, in kunnen spelen op de trend en zo het snel en intuïtief reserveren van de beste restaurants voor elke eetgelegenheid te realiseren.”

Het nieuwe tweedelige functie startscherm verbetert de gebruiksvriendelijkheid en geeft de gasten sneller toegang tot functies zoals kaart, cuisine, restaurant informatie en aanraders. Voor gasten die direct willen reserveren, laat de ‘Reserveer’ functie hen meteen zien welke restaurants dichtbij zijn met een kaart layout, recensies, foto’s en verschillende restaurant opties dichtbij de gast. Voor gasten die restaurants op OpenTable willen ontdekken, helpt de ‘Ontdek’ functie hen bij het inspireren met locatie specifieke restaurant aanbevelingen, gepersonaliseerde tips van experts en uitgelichte thema’s zoals “New&Hot” en “Perfecte brunch.”

OpenTable’s app update is nu wereldwijd beschikbaar voor alle iOS gebruikers van de OpenTable app. Android ondersteuning wordt binnenkort gelanceerd.

279191 dutch ad95bd original 1525331945

Over OpenTable:

OpenTable, onderdeel van Booking Holdings, Inc. (NASDAQ: BKNG), is ’s werelds grootste leider in online restaurant reserveringen, met het plaatsen van meer dan 25 miljoen gasten per maand via online reserveringen bij meer dan 45.000 restaurants. Het OpenTable netwerk verbindt restaurants met gasten, helpt gasten bij het ontdekken en reserveren van de perfecte tafel en helpt restaurants bij het leveren van gastvrijheid om gasten keer op keer terug te laten komen. OpenTable helpt gasten om te zien welke restaurants beschikbare tafels hebben, bij het selecteren van restaurants op basis van geverifieerde recensies, menu’s, andere hulpvolle informatie en bij het maken van een makkelijke reservering. Naast de website en mobiele app, regelt OpenTable online reserveringen voor bijna 600 partners. OpenTable geeft restaurants de optie om het reserveringsboek te beheren en  het het service level te verhogen. Sinds het ontstaan in 1998, heeft OpenTable 1.5 miljard gasten wereldwijd met online reserveringen geholpen. OpenTable heeft een hoofdkantoor in San Francisco en faciliteert reserveringen bij restaurants in meer dan 20 landen, inclusief Australië, Canada, Duitsland, Ierland, Japan, Mexico, Nederland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Restaurants zijn beschikbaar voor reserveringen in Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Japans en Spaans.