Nieuw Nederlands kindermeubelmerk qboo brengt fantasie van kinderen tot leven met meubilair waarmee gespeeld kan worden.

Vlieg met een plank, rijd in een kledingkast en lees een schommelstoel.

272658 raket 4 63cfdc large 1519042816

Amsterdam, 20 februari 2018 - Alles kan in de wereld van kinderen. Daarom zijn zij de grootste inspiratiebron van het nieuwe Nederlandse kindermeubelmerk qboo. qboo brengt de fantasie tot leven met een collectie vrolijke, originele kindermeubels. Het zijn Fun Furniture: meubels die tot de verbeelding spreken en tegelijkertijd functioneel en mooi zijn.

De oprichters van qboo, Jan Dirk Porsius en Ruben Wurms, willen kinderen zo veel en zo lang mogelijk hun fantasie laten gebruiken. Daarom ontwerpen zij meubels waarmee kinderen op  avontuur kunnen. In de wereld van qboo is een kast meer dan een ruimte om spullen op te bergen. Een stoel meer dan een voorwerp om op te zitten. En een tafel meer dan een blad om aan te werken. qboo kindermeubels kun je beleven. Je kunt erin zitten, woorden mee maken en poppenkast mee spelen.

qboo – De Collectie

Kun je met een kast rijden?

De kasten van qboo zijn zo ontworpen dat je er niet alleen veel spullen in kwijt kunt, maar ook heel goed mee kunt spelen. Rijden, vliegen, takelen; bijna alles is mogelijk in de kasten. De kasten zijn uitgevoerd in de vorm van verschillende voertuigen, zoals een brandweerwagen, jeep, koets of helikopter.

Adviesverkoopprijs vanaf €995,-

272663 helikopter 1 f53eab large 1519042926

Kun je een stoel lezen?

De qboo stoelen zijn verkrijgbaar in alle letters van het alfabet en in 4 verschillende varianten: als stoel, schommelstoel, bank of tafeltje. Leuk als kraamcadeau of voor thuis. Je kunt er een naam mee maken, of natuurlijk een grappig woord naar keuze.

Adviesverkoopprijs vanaf  €125,00

Formaten: (h)40cm, (b)35cm, (d)35cm

272660 facebook%20header%20fun furniture 851x315px fbb1ee large 1519042923

Kun je met een plank vliegen?

Hang ‘m boven de commode of het bed en sla twee vliegen in één klap: zet er spullen op en draai aan de propeller voor wat entertainment. Of voor de soms broodnodige afleiding tijdens een verschoonmoment.

Adviesverkoopprijs € 245,00

Formaten: (h)56cm, (b)100cm, (d)26cm

272657 vliegtuigplank 4a 50259e large 1519042814

Kun je een raket naast je bed zetten?

Deze raket past overal en er past ook heel veel in. Niet alleen een plaatje om te zien, maar ook een perfecte plek om allerlei dierbare spullen tentoon te stellen.

Adviesverkoopprijs € 599,00

Formaten: (h)180cm, (b)70cm, (d)70cm

272654 raket 3 3f0f9a original 1519042813

De qboo collectie is vanaf woensdag 21 februari online verkrijgbaar in de qboo webshop: www.qboo.nl. qboo verstuurt flatpacks en het in elkaar zetten hiervan is kinderlijk eenvoudig.

qboo – Duurzaam

qboo meubels worden duurzaam en in Nederland geproduceerd. Er wordt berkenmultiplex gebruikt met een transparante toplaag van melamine. Hierdoor is de tekening van het hout nog mooi zichtbaar en geeft het een heel warme uitstraling. Het materiaal is zeer stevig en daardoor zeer geschikt voor kindermeubilair. Het is tevens hygiënisch door de niet poreuze toplaag, makkelijk af te nemen en het ruikt en verkleurt niet.

qboo – De Naam

Oprichters Jan Dirk Porsius en Ruben Wurms zijn niet nieuw in de meubelmakerij. Zo is Ruben sinds 2000 eigenaar van erkend Amsterdams meubelmaker bedrijf Rubens Interieuren. Jan Dirk heeft veel ervaring in de designwereld. Hij heeft jarenlang gewerkt bij het gerenommeerde designbureau Edenspiekermann.

Jan Dirk en Ruben over qboo: “Kjoeboe, kjuboo of kieboe: het maakt ons helemaal niet uit hoe je het uitspreekt. Maar natuurlijk hebben we de naam niet zomaar bedacht. Onze Q staat namelijk voor quality, ofwel kwaliteit, want dat vinden wij gewoon ontzettend belangrijk. We gaan daar ook ver in: van materiaalkeuze tot afwerking, het moet echt goed zijn. Dat zie je terug in onze vormgeving, in onze materialen en in ons kleurgebruik. Onze BOO staat voor schatje. Voor onze schatjes, maar ook voor die van jou!”

272664 dsc 9752 d3ae5f large 1519042926

qboo – De Negenmaandenbeurs qboo maakt haar debuut op de Negenmaandenbeurs (21-25 februari 2018) in de RAI Amsterdam. De qboo stand staat op de hoek bij het Speelplein., standnummer 11.407. We horen het graag indien we een pers-rondleiding op de stand mogen geven.

272649 qboo stand negenmaandenbeurs 7a 002fc8 large 1519042810

Volg qboo op Facebook, Instagram, Pinterest en YouTube via de kanalen:

Meer informatie, beeldmateriaal of interview-aanvragen:

Grayling

Chrissy Minnema Dijkman